O nás
FMK už přes 20 let vychovává designéry, umělce, filmaře, fotografy a odborníky na komunikaci všeho druhu. Máme 14 ateliérů ve dvou univerzitních budovách, jeden Ústav marketingových komunikací a každý rok připravujeme kulturní projekty, které oživují dění (nejen) ve Zlíně. Našim studentům a studentkám dáváme prostor k uplatňování vlastních nápadů a podporujeme je ve spolupráci napříč celým FMKáčkem, především při realizaci společných projektů.
Součástí fakulty je i galerie G18, která se orientuje na trendy v designu a umění, a zároveň slouží jako komunitní místo pro studentstvo i zlínskou veřejnost, kde se společně setkávají na workshopech, výstavách a dalších kulturních událostech.
Kde nás najdeš
Fakulta multimediálních komunikací
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Univerzitní 2431
760 01 Zlín
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje kromě povinných obecných předmětů (marketing, dějiny filmu, teorie komunikace, ...) kurzy počítačových metod animace, zvukových metod v animované tvorbě, dějin animovaného filmu, trikových technologií a dalších předmětů zaměřených na animovanou tvorbu.
Absolventi se uplatní především v studiích animovaného a trikového filmu, v televizi, nebo reklamních agenturách jako specialisté na digitální technologii a animaci.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje kromě povinných obecných předmětů (estetika, dějiny hudby, teorie vizuální kultury, ...) předměty jako ateliér animované tvorby či současný animovaný film.
Absolventi se uplatní především v studiích animovaného a trikového filmu, v televizi, nebo reklamních agenturách jako specialisté na digitální technologii a animaci.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Tento studijní program je zaměřen na výchovu manažerů v oblasti organizace a řízení umělecké praxe v kulturních a kreativních odvětvích, ve volném umění a designu. Studenti ovládnou schopnosti interpretace a prezentace uměleckého díla či tvůrčího výkonu, tvorby autorských katalogů, monografií, teoretických reflexí. Důraz je kladem na praxi, umělecký výzkum, jazykovou vybavenost a individuální/ateliérovou výuku.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
V rámci bakalářského studijního programu jsou studenti zevrubně obeznámeni s oborovými předměty technologického i výtvarného zaměření. Ateliérová cvičení jsou zaměřena na rozvoj designérského vnímání a individuálního přístupu k řešení jednotlivých projektů. Studenti se seznamují s pravidly designérských procesů, které kromě samotného navrhování zahrnují další důležité části – analýzu dat, rešerše, koncept, moodboardy apod. Absolvent je schopen samostatné tvůrčí designérské práce, orientuje se v současných obuvnických technologiích a materiálech. Uplatnění najde jak v inovačních týmech, tak i jako samostatný designér obuvi, galanterie a doplňků.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Navazující magisterské studium je zaměřeno na zdokonalování autorského přístupu studentů k řešení úkolů a profesionální prezentaci díla v českém a anglickém jazyce. V rámci ateliérových zadání studenti pracují na úkolech pro konkrétní zadavatele z oblasti průmyslové výroby, ale také na mezioborových projektech nebo vytvářejí širší autorské kolekce obuvi a galanterních doplňků, kde řeší problémy v rovině umělecké nebo konstrukční/technologické. V navazujícím magisterském studijním programu studenti prohlubují své znalosti mimo jiné v oblasti biomechaniky chůze, tradičních řemeslných obuvnických technik a CAD systémů pro účely obuvnického průmyslu.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Cílem bakalářského studijního programu je rozvoj vlastního tvůrčího potenciálu studenta a jeho případné uplatnění v tvůrčím týmu zavedené oděvní značky. Proto se v už průběhu studia zapojují do praktických projektů, a tím se připravují na roli oděvního designéra v praxi. Práce studentů reagují na aktuální dění v módním průmyslu a plně využívají potenciál oborové i multioborové spolupráce. Studenti jsou vzděláváni také v oblasti módního marketingu, který jim nabízí možnost uplatnění v profesích módní redaktor nebo kvalifikovaný obchodník.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Cílem studia je vychovat absolventa, který bude schopen profesionálně řešit úkoly oděvního designéra v oblasti oděvního průmyslu, autorského oděvu a oděvu spojeného s reklamou. Absolvent bude schopen reagovat na potřeby trhu, který si žádá kompletní služby od návrhu po realizaci. Velký důraz je kladen na rozvoj tvořivosti a originality a jejich následného uplatnění v praxi. Semestrální témata jsou flexibilní, zaměřená tak, aby studenti využívali potenciál oborové i multioborové spolupráce. Kromě odborné práce designéra bude absolvent ovládat i část marketingovou a produkční. Důležitou součástí studia je rovněž rozvoj dovednosti prezentovat vlastní autorskou tvorbu na profesionální úrovni.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Studium je zaměřeno na praktické a estetické řešení designu šperku. Výuka propojuje vizuální část s ergonomickou, technologickou a výrobní. Nedílnou součástí studia je výuka základů grafického a obalového designu, i designu prostředků podpory prodeje. Cílem studia je vychovat absolventa vybaveného dostatečnými profesními znalostmi a praktickými dovednostmi, který bude připraven pracovat v týmu na pozici designera nebo vyrábět autorské šperky.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka je zaměřena na design digitálních médií, především tzv. UI, UX a na interaction design – navrhování uživatelských rozhraní, webových stránek a mobilních aplikací. Zabývá se však i multimédii, motion grafikou a grafickým designem s využitím nejnovějších technologií. Cílem výuky je vybavit studenty profesními znalostmi a všestrannými praktickými dovednostmi nutnými pro prosazení v globální konkurenci. Absolventi jsou připraveni najít uplatnění v rámci vlastní praxe nebo v kreativním týmu studia, popř. agentury.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka je zaměřena na kritickou reflexi současných trendů, přístupů a neustále se vyvíjejících technologií v digitálním designu i příbuzných oblastech. V různorodých zadáních studenti rozvíjí své schopnosti adaptace nových možností v rámci svých projektů. Šíře zadání nabízí prostor pro vývoj a inovace digitálních produktů s vysokou přidanou hodnotou, ale i pro experimenty s přesahem do volného umění. Cílem výuky je individuální rozvoj studenta ve vybraných oblastech (dovednostech) zaměření, jež identifikoval v průběhu bakalářského studia. Absolventi by měli působit jako svébytní, originální autoři v rámci vlastní praxe nebo v kreativním týmu studia, popř. agentury.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Studium je zaměřeno na rozvoj dovedností, získávání znalostí a zkušeností potřebných pro navrhování a vývoj počítačových her, projektů ve virtuální či rozšířené realitě. Cílem výuky je individuální rozvoj studenta ve vybraných oblastech (dovednostech) specializace.
Absolventi by měli působit jako svébytní, originální autoři v kreativním týmu herního studia.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Obsahem studia je seznámení se s celou šíří spektra grafického designu: písmo a typografie, corporate design, logotyp, značka, architektura knihy, plakát, billboard, design manuál, grafické návrhy webových stránek. V bakalářském stupni se klade důraz na osvojení základů grafického designu zejména po řemeslné stránce a absolventi jsou schopni okamžitě po studiu nastoupit do praxe. Absolventi bakalářského studia mají předpoklady pro samostatnou tvůrčí práci v oblasti grafického designu, reklamních agenturách a jejich uplatnění v praxi je téměř 100%.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
V magisterském stupni pak mají studenti možnost zdokonalovat své individuální profesní zaměření a hlavně rozvíjet i teoretickou složku oboru. Mohou se podle svého rozhodnutí věnovat třeba pouze tvorbě písma, nebo architektuře knihy, informačnímu designu apod. Svou profilaci poté dokládají v diplomové práci, a to nejen v praktické části, ale mnozí i v oblasti teoretických znalostí oboru. Absolventi mají předpoklady pro samostatnou tvůrčí práci v oblasti grafického designu a jejich uplatnění v praxi je téměř 100%. Ateliér nabízí absolventům i dalším zájemcům možnost doktorského studia.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Hlavní důraz při studiu této specializace je kladen především na zvládnutí nových digitálních možností snímání a postprodukčního zpracování obrazu, předpokládá se také osvojení si klasických animačních technologií, jakými jsou kreslený nebo loutkový film. Absolvent získá teoretické vědomosti i praktické schopnosti a dovednosti pro samostatnou práci nebo spolupráci na filmových nebo televizních projektech.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka této specializace staví na již získaných řemeslných základech digitálního snímání, které metodicky rozvíjí o další, zejména méně tradiční možnosti přístupu k realizaci vizuálního rámce audiovizuálního díla, a to jak v rovině teoretické, tak z hlediska praxe. Výuka je cíleně individualizována. Absolventi mají předpoklady pro samostatnou tvůrčí práci v dané specializaci.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Cílem tohoto studijního programu je poskytovat vzdělání budoucím lídrům v kulturních a kreativních odvětvích, kteří do svých aktivit a přístupů propisují hodnoty inkluze, udržitelnosti, rovnosti, přístupnosti, ale i mezinárodní či mezioborové spolupráce a well-beingu. Připravujeme všestranné manažery*ky v oblasti organizace a řízení umělecké praxe v kulturních a kreativních odvětvích, v umění a designu, v komerčním i nekomerčním sektoru.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: angličtina
Studijní plán zahrnuje předměty jako např. teorie argumentace, etické aspekty marketingových komunikací, cross-cultural marketingu, psychologie v marketingových komunikacích a další oborově specializační předměty.
Absolventi se uplatní jako specialisté či řídící pracovníci v marketingových odděleních, v PR agenturách, případně jako specialisté na marketing ve veřejné správě.
Studium je v anglickém jazyce.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje předměty jako teorie marketingových komunikací, metodika tvůrčí práce, komunikační a prezentační dovednosti, týmová práce, copywriting, public relations, direct marketing, dále obecné kurzy marketingu, psychologie, filozofie, ekonomiky, ICT a další.
Absolventi se uplatní v marketingových odděleních firem, v PR agenturách, reklamních agenturách, případně jako specialisté na marketing ve veřejné správě a neziskovém sektoru.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje předměty jako teorie marketingových komunikací, metodika tvůrčí práce, komunikační a prezentační dovednosti, týmová práce, copywriting, public relations, direct marketing, dále obecné kurzy marketingu, psychologie, filozofie, ekonomiky, ICT a další.
Absolventi se uplatní v marketingových odděleních firem, v PR agenturách, reklamních agenturách, případně jako specialisté na marketing ve veřejné správě a neziskovém sektoru.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje předměty jako např. teorie argumentace, etické aspekty marketingových komunikací, cross-cultural marketingu, psychologie v marketingových komunikacích a další oborově specializační předměty.
Absolventi se uplatní jako specialisté či řídící pracovníci v marketingových odděleních, v PR agenturách, případně jako specialisté na marketing ve veřejné správě.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje předměty jako např. teorie argumentace, etické aspekty marketingových komunikací, cross-cultural marketingu, psychologie v marketingových komunikacích a další oborově specializační předměty.
Absolventi se uplatní jako specialisté či řídící pracovníci v marketingových odděleních, v PR agenturách, případně jako specialisté na marketing ve veřejné správě.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Podrobný popis programu naleznete na stránkách školy fmk.utb.cz .
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Podrobný popis programu naleznete na stránkách školy fmk.utb.cz .
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: angličtina
Studium rozvíjí teoretické, vědecké, umělecké a tvůrčí činnosti v oboru multimédia a design, a to mimo jiné díky zahraničním stážím a praxi.
Absolventi jsou připraveni nejen pro akademickou práci v oborech kreativních průmyslů, ale také práci na projektech rozvíjejících jejich tvůrčí potenciál.
Studium je v anglickém jazyce.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: angličtina
Studium rozvíjí teoretické, vědecké, umělecké a tvůrčí činnosti v oboru multimédia a design, a to mimo jiné díky zahraničním stážím a praxi.
Absolventi jsou připraveni nejen pro akademickou práci v oborech kreativních průmyslů, ale také práci na projektech rozvíjejících jejich tvůrčí potenciál.
Studium je v anglickém jazyce.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje předměty z oblasti marketingu, občanského práva, dějin filmu, teorie komunikace, dějin vizuální kultury, produkce, managementu umění či projektového managementu, stejně jako řadu kurzů zaměřených na filmovou tvorbu.
Absolventi se uplatní především v oblasti produkce ve filmové a televizní sféře, v reklamních a PR agenturách, dále jako manažeři kulturních projektů apod.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Studijní plán zahrnuje kromě povinných obecných předmětů (estetika, dějiny hudby, teorie vizuální kultury, ...) předměty jako audiovizuální tvorba, SW podpora komunik. a dotační management, týmová práce či kultura a komunikace.
Absolventi se uplatní především v oblasti produkce ve filmové a televizní sféře, v reklamních a PR agenturách, dále jako manažeři kulturních projektů apod.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka je zaměřena na praktické řešení problematiky 3D designu v profesně orientovaném studiu v oblasti prostorových aplikací, zejména v oblasti reklamní tvorby. Studium spojuje vizuální část nejen reklamní tvorby především v její prostorové podobě (POS/POP materiály, billboardy, obalový design, prostorové poutače, výstavní a veletržní expozice, branding interiérů apod.), ale i design výrobků spotřebního charakteru. Nedílnou součástí studia je výuka základů grafického designu. Cílem studia je vychovat absolventa vybaveného dostatečnými profesními znalostmi a praktickými dovednostmi, který bude připraven pracovat v design studiích, marketingových útvarech firem, komunikačních agenturách a podobně.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka je zaměřena na designerskou praxi v několika rovinách: výrobní – uživatelské – etické. Důraz je kladen na znalost materiálů, technologii a ergonomii, stejně jako na schopnost uvažovat nad produkty z pohledu koncového uživatele. Dlouhodobá udržitelnost i etická a environmentální zodpovědnost jsou nedílnou součástí designerského procesu, stejně jako otázky vedoucí studenty ke komplexnímu designerskému myšlení. Výuka je zaměřena nejen na návrh produktu, ale i jeho obalu a prostředků podpory prodeje. Proto je nutné, aby byli studenti schopni uvažovat v souvislostech a přiměřeně danému zadání. Při navrhování je kladen důraz na jeho komplexní obsah – od kresebné skici přes model či funkční prototyp až po prezentaci projektu. Spolupráce s praxí pomáhá získávat zpětnou vazbu a kriticky nahlížet na svou práci. Cílem studia je vychovat absolventa vybaveného dostatečnými profesními znalostmi a praktickými dovednostmi, který bude připraven pracovat jak samostatně, tak i týmu.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
V rámci bakalářského studia v ateliéru Průmyslový design budou studenti řešit širokou škálu projektů od designu nábytku a interiérových doplňků, přes návrhy nejrůznějších elektrospotřebičů až po design strojů a dopravních prostředků. Díky ateliérovým projektům a odborným workshopům se studenti průběžně seznámí s tradičními i nejprogresivnějšími výrobními technologiemi a materiály, což jim umožní nalézat inovativní designérská řešení. Naprostá většina ateliérových projektů je přímo iniciována konkrétními požadavky a potřebami výrobních společností. Během ateliérové výuky mohou studenti pracovat individuálně nebo v týmech, což je vhodným způsobem připraví na pozici designéra na volné noze nebo člena firemního designérského týmu. Témata zadávaných designérských projektů jsou volena záměrně různorodě, což zvýší univerzální připravenost a uplatnitelnost absolventů v tuzemských i zahraničních společnostech.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Studium prohlubuje znalosti a dovednosti získané v průběhu bakalářského studia v ateliéru Průmyslový design a zaměřuje se na vnímání problematiky průmyslového designu v širších souvislostech. Důraz je kladen zejména na komplexní přístup v rámci metodiky designérské práce a navrženého řešení. Kromě funkčních a vizuálních parametrů designérského návrhu jsou mimo jiné akcentovány jeho výrobní, ekonomické, společenské, etické a environmentální aspekty. V rámci magisterského studia rovněž stoupá náročnost řešených designérských projektů a požadovaný rozsah a úroveň prezentace jejich výsledků. Absolvent by měl být schopen přesvědčivě obhájit navržené designérské řešení a na profesionální úrovni komunikovat s odborníky všech zainteresovaných profesních oblastí v rámci průmyslové výroby, tzn. managementem, marketingem, konstrukcí, výrobou apod.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka je prakticky i teoreticky vedena k přípravě samostatně tvořících profesionálních fotografů. Obsahem výuky je zvládnutí černobílé i barevné fotografie jak v běžně dostupných klasických materiálech, procesem negativ/pozitiv, fotografie na inverzní materiály, tak i snímaní a zpracování digitálního záznamu fotografie. Student se postupně seznamuje s běžnými fotografickými žánry; fotografie drobného předmětu, fotografická reportáž, dokument, inscenovaná fotografie, fotografie architektury, krajiny, portrétu, módy. Seznamuje se s problematikou fotografické ilustrace, přípravy a realizace plakátu. Současně rozvíjí svůj tvůrčí potenciál zpracováváním různých témat v rámci realizace volných souborů fotografií. Absolvent je schopen se uplatnit jako fotograf v reklamních agenturách, tiskových médiích apod. nebo jako samostatně pracující fotograf. V magisterském stupni dále rozvíjí svůj tvůrčí potenciál především tvorbou volných souborů na různá témata.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Zaměření režie vychází z teoretických a praktických základů, které připravují studenta k tomu, aby byl schopen kreativně přistoupit k vlastnímu tvůrčímu audiovizuálnímu výstupu a rozvinout při jeho tvorbě nejen odbornou stránku věci, ale i fantazii a tvořivost spolu se sebereflexí a osobitým viděním. Praktická cvičení vedou studenty ke schopnosti zpracovat látku, vést filmový či televizní štáb, ale zejména používat řemeslo jako nutnou podmínku možnosti tvůrčího předání lidských a uměleckých postojů divákovi.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Cílem navazujícího magisterského studia režie a scenáristiky je neustálé prohlubování oborových znalostí a dovedností. Výuka je zaměřena na tvůrčí aspekty, jež jsou doplněny odpovídajícími semináři a řadou žánrově vymezených cvičení, která podněcují tvůrčí myšlení a upevňují řemeslné schopnosti nezbytné pro rozvoj individuálního potenciálu posluchače. V dalších fázích přistupují hlediska psychologická a filozofická, estetická i etická, která jsou nedílnou součástí této práce.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka je zaměřena na přípravu tvůrčích osobností v oblasti designu skla a volného umění. Je směrována rovněž na schopnost koordinovat a využívat příbuzné disciplíny užitého umění v komplexním prostorovém ztvárnění. Během studia získá student celkový přehled o problematice sklářské tvorby, sklářského designu a současného umění, formou zadávání konkrétních specificky zaměřených projektů. Důraz je kladen na individualitu studenta a originalitu řešení, které je schopné obstát v reálném tvůrčím prostředí. Během své práce se student seznámí s postupy při práci s materiálem (sklo), získá znalosti nutné pro zpracování výtvarného návrhu i výrobní dokumentace. Absolvent bude schopen tento materiál progresivním způsobem využívat v kontextu současného umění, ale i designu.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka je zaměřena na budování individuální tvůrčí osobnosti v oblasti designu skla a volného umění. Uchazeč je podporován ve svém zájmu o zvolenou problematiku, kterou chce rozvíjet po dobu svého studia. Využívá své dosavadní znalosti v oblasti sklářské tvorby, sklářského designu a současného umění. Důraz je kladen na individualitu studenta a originalitu řešení, které je schopné obstát v reálném tvůrčím prostředí. Během studia uchazeč absolvuje praktickou stáž, která mu zajistí potřebné znalosti v oboru design skla – od výrobní dokumentace po samotnou realizaci a zařazení do výroby. Absolvent tak bude schopen tyto zkušenosti progresivním způsobem využívat v kontextu současného designu a užitého umění.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka navazuje na bakalářské studium. Student, s vědomím suverénního ovládání základů fotografického řemesla, rozvíjí svůj tvůrčí potenciál především tvorbou volných souborů. Průběžně pracuje na tématu magisterského projektu. V rámci předmětu Fotografický projekt vede a konzultuje práce ostatních studentů a seznamuje se tak se základy praktického vedení prací, pedagogickými metodami a realizací výstavy. Zároveň se v průběhu studia seznamuje se současnými tendencemi a teorií vizuálního umění i fotografie. Absolvent je schopen se uplatnit jako samostatně pracující fotograf, nebo jako fotograf v reklamních agenturách, tiskových médiích apod.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka specializace se soustředí na řemeslné a tvůrčí aspekty střihové skladby, na její dramaturgii i na psychologická hlediska, která jsou nedílnou součástí práce střihače. Studenti získávají profesní vědomosti v oblasti dokumentárního filmu, hrané a reklamní tvorby ve filmové i v televizní tvorbě. Jsou připravení vést vlastní audiovizuální společnost.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Navazující magisterské studium střihové skladby nadále rozvíjí zejména dramaturgickou podstatu střihové skladby s důrazem na jemnější práci v rámci žánrových konvencí a typologie postav či situací napříč audiovizuálními formáty. Posluchači jsou systematicky vedeni k užívání širokého spektra výrazových prvků montáže spolu s kultivací citu pro jejich variování. Koncepce výuky rozvíjí individuální nastavení posluchače s cílem vychovávat kvalifikované tvůrčí osobnosti.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Program se zabývá vytvářením vnitřních i vnějších prostor, jejich vzájemným vztahem, vlastním uspořádáním, organizací a dalšími specifiky. Hlavní zaměření oboru je v oblasti interiérové tvorby, výstavnictví, scénografie, drobné architektury a vybavení veřejného prostoru. V úrovni bakalářského studia se studenti seznamují s problematikou navrhování prostorových úkolů a poznávají jazyk této tvůrčí disciplíny. Ta zahrnuje širokou výtvarnou vrstevnatost a zároveň nese jasná pravidla a náležitosti.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Prostorová tvorba je obor zabývající se vytvářením vnitřních i vnějších prostor, jejich vzájemným vztahem, vlastním uspořádáním, organizací a dalšími specifiky. Hlavní zaměření oboru je v oblasti interiérové tvorby, výstavnictví, scénografie, drobné architektury a vybavení veřejného prostoru. V úrovni magisterského studia se studenti orientují na spolupráci s praxí a reálný trh. Jde o kontakt s profesním prostředím, zadávání úkolů ve vazbě na konkrétního zadavatele a poznávání vrstevnatosti tvůrčího navrhování.
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Vizuální efekty se zaměřují na teorii a praxi při vytváření filmových triků. Student získá teoretické základy a povědomí o historii triku a bude se rozvíjet v praktických cvičeních na jejich realizaci. Studium zahrnuje technologie jako stoptrik, matte painting, 3D kompozice, compositiong, stereoskopie, digitální workflow, color grading a další. Student by měl po ukončení studia zvládnout realizovat a navrhnout filmový trik.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Navazující magisterské studium specializace Vizuální efekty staví na praktickém uplatnění specifických možností filmového triku a jeho realizace v konkrétních audiovizuálních dílech, přičemž vychází jak z digitálních, tak tradičních trikových postupů (stoptrik, matte painting, 3D kompozice, compositiong, stereoskopie aj.).
Délka studia: 3 roky
Jazyk výuky: čeština
Výuka specializace se soustředí na výchovu odborníků vytvářejících audiovizuální díla především pro filmovou a televizní tvorbu, ale i pro ostatní oblasti zvukové tvorby (rozhlas, divadlo, hudební studia). Studenti se také seznamují se specifiky hrané, dokumentární a reklamní tvorby.
Délka studia: 2 roky
Jazyk výuky: čeština
Navazující magisterské studium vede posluchače k všestrannému rozvoji teoretických a praktických aspektů zvukové skladby, zejména s přesahem ke zvukové dramaturgii audiovizuálního díla s maximální snahou o výchovu specializovaných odborníků se silným teoreticko-tvůrčím základem.
Přihlášky a přijímačky
Přijímací zkouška pro programy Výtvarná umění a Teorie a praxe audiovizuální tvorby je dvoukolová. První kolo má charakter talentové zkoušky, druhé kolo se skládá z písemné zkoušky, tvůrčí zkoušky a ústní zkoušky.
Pro program Mediální a komunikační studia se koná písemná přijímací všeobecných znalostí a kreativity a logického myšlení.
Bakalářské studium
Poplatky:
- 890 Kč - programy Multimédia a design, Teorie a praxe animované tvorby a Teorie a praxe audiovizuální tvorby
- 650 Kč - pro studijní program Marketingová komunikace
Magisterské studium
Poplatky:
- 870 Kč - programy Multimédia a design, Teorie a praxe animované tvorby, Teorie a praxe audiovizuální tvorby, Arts Management
- 650 Kč - program Marketingová komunikace
- Elektronická přihláška: 890 Kč
Aktuality
Doplňující informace
Studium v zahraničí
Studenti Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně mají širokou škálu možností vycestovat do zahraničí v rámci různých výměnných programů a absolvovat tam jak studijní pobyt, tak pracovní stáž. Více informací zde.
Koleje a menzy
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně nabízí studentům, zaměstnancům a hostům UTB ubytování na kolejích, které se nacházejí nejdéle 10 minut chůze od centra města. Dále nabízí stravování v několika moderních zařízeních. Více informací zde.
Kontakt
Fakulta multimediálních komunikací
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Univerzitní 2431
760 01 Zlín